„Jeden námi nalezený kandidát na pozici z oblasti telekomunikací měl s bývalým zaměstnavatelem dojednanou konkurenční doložku. Ta ale byla sjednána ústně, proto jsme museli celou věc řešit specificky. V praxi to znamenalo to, že bude během šesti měsíců solidární a nezačne působit u konkurence. Kandidát headhuntera v průběhu jednání informoval o existenci takové doložky a vše se vyřešilo dohodou,“ popisuje Barbora Tomšovská, managing director společnosti Touchdown.

Tomšovská nicméně zdůrazňuje, že sjednávání konkurenčních doložek, pokud sjednány být nemusí, z praxe firem postupně mizí. Spousta informací (i takových, jako je například náplň činnosti manažerů nebo informace o jejich transakcích) je totiž běžně dostupných, například na internetu. „Do určité úrovně, tedy pozice manažera, se společnostem prostě nevyplatí utrácet prostředky za vyplácení konkurenčních doložek,“ popisuje Tomšovská.

-článek v Hospodářských novinách